1 3

13 saker om mig (som du kanske inte visste)



1. Jag har alltid nagellack på mig och vet inte när jag var utan sist. Jag tar av nagellacket när det börjar slitas och sätter på nytt efter 5 minuter. Men…

2. …det typ fulaste jag vet är fransk manikyr. Detta är inte så många som vet att jag hatar och jag föredrar att inte uttrycka mig om det speciellt många gånger heller med tanke på hur många som faktiskt använder det.

 

3. Jag klarar verkligen inte av Melissa Horn, hon är typ det sämsta i musikväg jag någonsin hört.

4. Jag är på sätt och vis beroende av The Smiths. Jag blir irriterad och konstig när jag inte har lyssnat på dom på länge och kan även springa hem från bussen bara för att slänga mig i sängen och spela The Sound of The Smiths om och om igen, skivan igenom.

5. Jag är på sätt och vis kär i Jens Lekman och tycker att han är en av de finaste sakerna som har hänt. Jag blir som en 6-årig ny”kär” flicka när jag bara hör hans röst.

6. Mina kompisar… kanske dina också jag vet inte vad jag ska jämföra med… är väldigt skvallriga av sig och älskar att höra allting om vad som hänt på den senaste festen – i minsta detalj. MEN… jag är totalt ointresserad av skvaller i alla former. Jag sitter alltid och tänker på annat när alla ska prata om vad som hänt på festen, ler lite och skrattar ibland. Vad pratar dom om? Ingen aning.

7. När jag var liten var jag typ alltid sur och ledsen och bara allmänt jobbig för mig själv och andra. Jag har kommit på att nuförtiden är jag aldrig någonsin sur och jag kan i princip inte bli sur på någon, om det inte är någon som helt och hållet är ute efter att reta upp mig rejält.

8. Jag har väldigt blandad musiksmak och tycker egentligen att allting jag hör är helt okej. Sitter ofta och skiftar mellan Nirvana, Håkan Hellström, The Streets och Michael Jackson vilket är en rättså stor blandning.

9. Jag måste alltid, varje kväll koncentrera mig jättenoga på att tänka på speciella saker för att kunna slappna av. Jag somnar aldrig innan klockan 1-2 och då har jag legat vaken minst en timme och försökt koncentrera mig på musiken i öronen och andra tankar. Jag ligger alltid och spänner mig, får stora ångestattacker och blir stressad innan jag ska sova och jag vet inte varför.

10. Jag tror att jag är lite halvt synsk, ibland vid vissa tillfällen och när jag vill. Detta är inget jag brukar säga högt eller berätta vad jag tror kommer hända eftersom, som ni nog också tycker, det låter väldigt töntigt och överdrivet att prata om att man kan se in i framtiden och andra sådana tönterier. Det kan vara allt från att gissa i vilken ordning någon kommer säga någonting, vem som kommer räcka upp handen och efter vem, hur många kort någon har bakom ryggen och vilket kort som ligger överst.

11. Jag har aldrig varit kär och tror knappast att jag kommer bli det heller. I alla fall inte på ett bra tag. Jag är totalt ointresserad av att överhuvudtaget bli intresserad av någon och jag blir bara äcklad av folk som påstår att de är intresserade av mig. Kärlek och sådant trams känns väldigt långt borta för mig och det är jag väldigt glad över, tro det eller ej. (ej, väljer du väl antagligen)

12. Jag har vissa ord som mina öron har fått för sig att bara vika sig av, och får hela min kropp att bara må illa och tycka är helt fantastiskt idiotiska. Ord som färsk (helst skånska), räligt (skånska), och smeka. (jag sitter och ryser i hela nacken för tillfället, pga att jag skrev orden)

13. Norska, göteborska och brittisk accent är det finaste som kan komma ur en mun.


sånt som folk tycker om mig
Postat av: astrid

hhhu nr 2, så rätt

2010-04-25 @ 15:57:02
Postat av: Anonym

haha jag gillar att jag verkligen känner igen mig på alla punkter, nästan.

2010-04-25 @ 22:33:06
URL: http://lifeisap.blogspot.com/







jag tar bort alla kommentarer som har med reklam eller något annat jävla fjäsk och fläsk å göra. lägg inte ner tid på sånt skit, då passar du inte in här. ciao.


om folk kallar dig för nåt, skriv det här:
klicka där!!!1 askul!
din email (om jag ska anmäla dig)

haru en blogg? jadå!


säg säg säg nåt då!!! poss



Trackback
RSS 2.0